Don't like the adverts?  Click here to remove them

80 series restored - Lottery money

Michael Montgomery

Well-Known Member
Joined
Feb 17, 2012
Messages
2,577
Garage
Country Flag
uk
Land Cruiser HZJ80 z silnikiem 1HD-T z listopada 1990 roku na sprzedaż. Sam początek produkcji osiemdziesiątki. Pierwsza rejestracja 31 stycznia 1991 roku. W 2007 roku sprowadzony z Niemiec przez Borysia (kolegę z forum TLC). w marcu 2012 kupiony przez obecnego właściciela. Jego remont generalny rozpaczał się u nas 4 grudnia 2014 roku a skończył się w zeszłym tygodniu . Nie wiem czy jest taki drugi samochód w Europie czy nawet na świecie. Został rozebrany do każdej śrubki a następnie odbudowany na nowych częściach. Z auta pozostała ramą, mosty oraz szkielet nadwozia. Wszystkie pozostałe części oraz blachy zostały wymienione na nowe oryginalne Toyoty. Stare zostały tylko jedne tylne drzwi. Nawet wymienione zostały przednie nadkola wewnętrzne. Pod deską również są nowe wiatraki, uchwyty, oraz większość części. Dołożona została oryginalna klimatyzacja. Siedem lat poszukiwań części po całym świecie. Silnik, skrzynia, biegów, przekładnia kierownicza są fabrycznie nowe - nie remontowane! Nowe są wszystkie śrubki, podkładki, linki, rurki, opaski, rolki a nawet większość kostek elektrycznych. Przednie fotele Recaro. Kanapa została obszyta tym samym materiałem kupionym z fabryki Recaro. Zawieszenia Terrain Tamer z amortyzatorami ProShock. Tylny zderzak Kaymar. Dziś ze względu na zakończenie produkcji wielu części przez Toyotę taki remont jest już niemożliwy. Nawet przewody elektryczne do naprawy wiązki były kupowane w fabryce, która produkuje przewody dla Toyoty. Auto raczej dla konesera lub muzeum.
Cena: 145 000 Euro

Land Cruiser HZJ80 with 1HD-T engine, manufactured in November 1990, first registration on the 31st January 1991. Brought to Poland from Germany by Borys (acquaintance from TLC web forum).
In March 2021 bought by the present owner. General renovation started on the 4th December 2014, finished in the last week .
I am positive there is no another such car in Europe or even in the world.
The car was disassembeld to the tiniest part and next re-assembled using new parts.
From original car left only frame, axles and structural elements of the body.
All other parts and panels were replaced with original Toyota's. Under dashboard there are also new fans, handles and majority of the parts. Original air conditioning was added.
Seven years parts' quest all over the world. Engine, gearbox, steering gear are brand new – not refurbished!
New are all screws, gaskets, cords, bands and even most of wire harness housings.
Front seats are Recaro. Back seat was upholstered with the same fabric from the Recaro factory.
Suspensions Terrain Tamer with ProShock shock-absorbers. Rear bumper Kaymar.
As Toyota stopped manufacturing many parts to this model many years ago, nowadays such renovation would not be possible. Even electrical wires for harness repair were bought in Japan.
The automobile preferably for a connoisseur or for a museum.

Price: 145 000 €

 

Attachments

  • 97100A5A-2E0B-402B-83E8-197DA6193A55.jpeg
    97100A5A-2E0B-402B-83E8-197DA6193A55.jpeg
    227 KB · Views: 80
  • E38E5B96-F5A5-4BDD-A9D8-86617635191A.jpeg
    E38E5B96-F5A5-4BDD-A9D8-86617635191A.jpeg
    170.1 KB · Views: 83
It would be worth the price if it had been restored to original condition, not lifted and without modifications that only few people would appreciate or need.
 
  • Like
Reactions: Bas
:text-+1: For that kind of money the buyer wants A1 original so it can sit in a showroom appreciating in value for the next 10 or 20 years . Jay Leno might buy it though just because he can .
 
It’s a beauty alright, but not 145k beautiful. I paid €8k for mine and it’s still going 15 years later .... so that price would by 18 of mine... :think:
 
Back
Top